MINISTERUL
SĂNĂTĂŢII PUBLICE
Proiect O
R D I N
privind
reorganizarea ambulatoriului de specialitate al spitalului
Ministrul Sănătăţii
Publice,
Având
în vedere :
-
Ordonanţa Guvernului nr.124/1998 privind organizarea şi
funcţionarea cabinetelor medicale, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 629/2001, republicată, cu modificările
şi completările ulterioare;
-
Ordinul ministrului sănătăţii şi familiei nr.153/2003 pentru
aprobarea Normelor metodologice privind înfiinţarea,
organizarea şi funcţionarea cabinetelor medicale, cu modificările
ulterioare;
-
Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.83/2000 privind organizarea şi
funcţionarea cabinetelor de liberă practică pentru servicii
publice conexe actului medical, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr.598/2001;
-
Referatul de aprobare al Direcţiei Generale Organizare, Resurse
Umane, Dezvoltare Profesională şi Salarizare nr.
……………………………………
În
temeiul Hotărârii de Guvern nr.862/2006 privind organizarea
şi
funcţionarea Ministerul Sănătăţii Publice, cu modificările şi
completările ulterioare, emite următorul :
O R
D I N
Art.1
(1) Ambulatoriul integrat al spitalului, organizat în cadrul
unităţilor sanitare cu paturi, asigură asistenţa medicală
ambulatorie şi are în structură, obligatoriu, cabinete
medicale de specialitate, care au corespondent în
specialităţile secţiilor si compartimentelor cu paturi, precum şi
cabinete medicale în alte specialităţi, pentru a asigura o
asistenţă medicală complexă .
(2)
Ambulatoriul integrat al spitalului, face parte din structura
spitalului, are schemă unică de personal cu cea a spitalului,
activitatea medicilor se desfăşoară în sistem integrat şi
utilizează în comun platoul tehnic, cu respectarea
legislaţiei
în vigoare de prevenire a infecţiilor nosocomiale,
în
vederea creşterii accesibilităţii pacienţilor la servicii
medicale diverse şi complete. Serviciile medicale ambulatorii vor fi
înregistrate şi raportate distinct.
(3)
Ambulatoriul integrat al spitalului se organizează, în
aceeaşi clădire cu spitalul, de regulă la parterul unităţii, cu
respectarea circuitelor organizatorice şi funcţionale în
condiţiile legii, sau într-o clădire din apropierea
spitalului.
(4)
În situaţia în care spitalul funcţionează
în mai
multe clădiri, acesta îşi va putea organiza cabinetele de
specialitate la parterul clădirilor în care funcţionează
secţiile sau compartimentele cu paturi, respective, sau în
spaţiile în care sunt organizate cabinete în
specialităţile respective, acestea constituind ambulatoriul
integrat al spitalului. Cabinetele de specialitate nu se organizează
în spaţiile unde funcţionează secţiile sau compartimentele
de profil.
(5)
În cazul în care organizarea ambulatoriului
integrat va
modifica circuitele funcţionale ale spitalului, aprobate prin
autorizaţia sanitară de funcţionare, reorganizarea se va face cu
respectarea legislaţiei în vigoare privind condiţiile pe care
trebuie să le îndeplinească un spital în vederea
obţinerii autorizaţiei de funcţionare.
Art.2
(1) Medicii încadraţi în actualul ambulatoriu de
specialitate al spitalului, în cabinetele de specialitate
care
au corespondent în secţiile sau compartimentele cu paturi,
vor
fi preluaţi în secţiile sau compartimentele cu paturi care
fac parte din structura spitalului.
(2)
Medicii de specialitate încadraţi în spital vor
desfăşura activitate în sistem integrat, spital –
ambulatoriul integrat, în cadrul programului normal de lucru,
asigurând asistenţa medicală spitalicească continuă,
în
regim de spitalizare de zi şi ambulatorie. Medicii îşi pot
desfăşura activitatea integrată - spital – ambulatoriu
integrat,
zilnic, săptămânal sau lunar, în conformitate cu
modul
de organizare a activităţii de către conducerea unităţii, în
vederea creşterii accesibilităţii pacientului la servicii medicale
corespunzătoare şi asigurarea continuităţii în acordarea
îngrijirilor de sănătate.
(3)
În vederea creşterii accesibilităţii populaţiei la
serviciile medicale ambulatorii de specialitate, activitatea
ambulatoriului integrat al spitalului se va desfăşura de regulă
în
două ture, de către toţi medicii, prin rotaţie. Programarea
nominală a medicilor din secţiile de specialitate pe parcursul unei
zile, săptămâni, luni, în funcţie de organizarea
activităţii, este propusă de şeful secţiei, avizată de
directorul medical şi aprobată de managerul spitalului.
(4)
Pentru specialităţile, care au încadrare insuficientă cu
medici de specialitate sau pentru specialităţile cu adresabilitate
mare - reflectată în număr şi tip de servicii - activitatea
medicului se poate desfăşura şi în afara programului normal
de lucru, prin contracte individuale de muncă cu timp parţial,
în
funcţie de adresabilitate.
(5)
Personalul încadrat în actualul ambulatoriu de
specialitate, în cabinetele de specialitate care nu au
corespondent în secţiile sau compartimentele cu paturi,
îşi
desfăşoară activitatea în ambulatoriul integrat al
spitalului şi în regim de spitalizare de zi , după caz.
(6) În situaţia în care există dotările
necesare şi adresabilitate, iar condiţiile existente în
unitate permit desfăşurarea actului medical în condiţii de
siguranţă, medicii din ambulatoriul integrat al spitalului, care
îşi desfăşoară activitatea în cabinete fără
corespondent în secţiile sau compartimentele cu paturi,
îşi
pot urmări, trata şi supraveghea bolnavul care îl solicită
asumându-şi întreaga responsabilitate pentru cazul
respectiv, în cadrul unui compartiment cu paturi care se
organizează în specialităţile respective şi care va face
parte din structura secţiilor medicale sau chirurgicale.
(7) Personalul sanitar mediu încadrat în
cabinetele de specialitate din actualul ambulatoriu de specialitate
al spitalului, care devine ambulatoriu integrat al spitalului, precum
şi restul personalului care deserveşte ambulatoriul de specialitate
al spitalului, rămâne încadrat în
ambulatoriul
integrat al spitalului.
(8)
În situaţia în care la unele cabinete din
ambulatoriul
integrat al spitalului, adresabilitatea este redusă sau medicul
lipseşte pentru o anumită perioadă, personalul sanitar mediu poate
completa schema de personal pe secţii şi compartimente, cu
respectarea profilului medical, în vederea creşterii
calităţii
actului medical.
Art.3. – Activitatea ambulatoriului integrat al spitalului
implică două
tipuri de servicii :
-
consultaţii în
vederea internării, consultaţii interdisciplinare pentru pacienţii
internaţi evidenţiate în foaia de observaţie a pacientului
ale căror costuri vor fi incluse în tarifele stabilite pentru
pacienţii internaţi;
-
servicii specifice
ambulatoriului integrat, pe bază de bilet de trimitere de la medicul de
familie, de la alţi medici specialişti sau prin prezentare directă,
atât pentru consultaţii cât şi pentru controalele
programate, conform reglementărilor legale în vigoare. Aceste
servicii vor fi evidenţiate distinct de către ambulatoriul integrat al
spitalului şi vor fi contractate şi raportate în vederea
decontării de către casa de asigurări de sănătate.
Art.4
(1)Fiecare unitate sanitară cu paturi are obligaţia de a-şi
organiza ambulatoriul integrat al spitalului conform prevederilor
art.1.
(2)
Unitatea sanitară cu paturi este unitatea sanitară cu personalitate
juridică care poate oferi servicii medicale spitaliceşti, servicii
medicale ambulatorii şi servicii medicale de spitalizare de zi,
asigurate de către personalul unităţii în sistem integrat.
Conducerea unităţii este obligată să asigure buna desfăşurare a
activităţii medicale.
Art.5
Cabinetele de specialitate din ambulatoriul de specialitate al
spitalului, care nu se vor organiza conform prevederilor de la art.1,
în funcţie de structura existentă, încadrarea cu
personal şi numai după separarea completă a circuitelor
organizatorice şi funcţionale, conform legislaţiei în
vigoare privind autorizarea sanitară şi prevenirea infecţiilor
nosocomiale în unităţile sanitare, se pot organiza
în
una din formele :
- organizate conform
Ordonanţei Guvernului nr.124/1998, aprobată cu modificări şi completări
prin Legea nr.629/2001, republicată cu modificările şi completările
ulterioare şi Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.83/2000, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr.598/2001;
- unităţi sanitare cu
personalitate juridică, care acordă servicii medicale ambulatorii de
specialitate, în subordinea autorităţii de sănătate publică;
Art.6
(1) Laboratoarele de radiologie şi imagistică medicală, analize
medicale, explorări funcţionale, recuperare medicină fizică şi
balneologie unice, care deservesc atât spitalul cât
şi
ambulatoriul integrat al spitalului, rămân în
structura
spitalului, deservind în continuare atât secţiile
şi
compartimentele cu paturi, paturile de spitalizare de zi cât
şi
pacienţii care se adresează ambulatoriului integrat al spitalului,
înregistrările şi raportările realizându-se
separat.
(2)
În situaţia în care laboratoarele sunt unice,
acestea
vor deservi şi ambulatoriul de specialitate reorganizat conform
art. 5, înregistrările şi raportările realizându-se
separat.
(3)
Casele de asigurări de sănătate vor încheia contract de
furnizare de servicii medicale paraclinice, separat cu spitalul,
pentru serviciile acordate în regim ambulatoriu, în
condiţiile legii.
Art.7(1)
În situaţia în care cabinetele, care nu vor
constitui
ambulatoriul integrat al spitalului, se vor reorganiza în
conformitate cu Ordonanţa Guvernului nr.124/1998, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr.629/2001, republicată cu
modificările şi completările ulterioare, şi Ordonanţa de Urgenţă
a Guvernului nr.83/2000, aprobată cu modificări şi completări prin
Legea nr.598/2001, spitalul împreună cu autoritatea de
sănătate publică şi autorităţile locale, vor găsi spaţii, de
preferinţă în afara clădirii spitalului, pentru a permite
spitalului să îşi organizeze unitar activitatea.
(2)
Spitalul este obligat să îşi utilizeze prioritar spaţiile
pentru organizarea activităţii, în vederea creşterii
accesibilităţii populaţiei la servicii medicale cât mai
complete, a creşterii calităţii actului medical şi a gradului de
confort pentru pacienţi.
(3)
Bunurile mobile, aflate în dotarea structurilor medicale care
se reorganizează, în conformitate cu prevederile Ordonanţei
Guvernului nr.124/1998, aprobată cu modificări şi completări prin
Legea nr.629/2001, republicată cu modificările şi completările
ulterioare, şi ale Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.83/2000,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.598/2001,
rămân în patrimoniul spitalului şi vor fi atribuite
în
folosinţă titularului cabinetului .
(4)
Aparatura medicală aflată în dotarea structurilor care se
reorganizează, conform punctului 1 de la art.5, rămâne
în
patrimoniul spitalului şi va fi atribuită în folosinţă
gratuită titularului cabinetului, numai dacă nu este necesar a fi
redistribuită în structurile medicale ale spitalului,
în
scopul dotării corespunzătoare a acestora.
Art.8
În situaţia în care clădirea, în care se
organizează ambulatoriul integrat al spitalului, nu este utilizată
în totalitate de către ambulatoriul integrat al spitalului,
în
spaţiile rămase neutilizate se pot organiza secţii sau
compartimente cu paturi ale spitalului, care funcţionează în
alte clădiri, aflate la distanţă sau în clădiri
necorespunzătoare, cu respectarea circuitelor organizatorice şi
funcţionale conform reglementărilor legale în vigoare.
Art.9
(1) Medicii care îşi desfăşoară activitatea în
cabinete organizate conform art.5, punctul 1, au obligaţia să
suporte cheltuielile aferente bunei funcţionări a structurii
organizatorice în care îşi desfăşoară activitatea,
inclusiv părţile defalcate din cheltuielile comune, dacă
rămân
în spaţii în care funcţionează şi structuri ale
spitalului.
(2) Organizarea acestor cabinete se va face numai prin gruparea
unitară a acestora şi separarea completă a circuitelor
organizatorice şi funcţionale.
Art.10
(1) Contractele individuale de muncă ale personalului din
ambulatoriul de specialitate al spitalului care se reorganizează
în
conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr.124/1998,
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.629/2001,
republicată cu modificările şi completările ulterioare şi ale
Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.83/2000, aprobată cu
modificări prin Legea nr.598/2001, încetează în
condiţiile art.55, lit.(b), din Codul Muncii.
(2)
Beneficiarii contractelor de comodat vor prelua, cu contract
individual de muncă, personalul de specialitate medico-sanitar şi
auxiliar sanitar, existent în unităţile sanitare
reorganizate.
(3)
Beneficiarii contractelor de comodat au obligaţia de a păstra
personalul preluat, existent în unităţile sanitare
reorganizate, timp de 5 ani. Această obligaţie încetează
în
situaţia în care veniturile cabinetului medical, timp de 3
luni consecutiv, nu permit acordarea salariilor negociate pentru
întregul personal. Personalul, inclusiv personalul
administrativ, auxiliar sanitar şi muncitorii, care nu poate fi
preluat, va fi redistribuit de către autoritatea de sănătate
publică sau de Ministerul Sănătăţii Publice, în funcţie
de subordonare, în cadrul aceleiaşi unităţi sanitare sau la
alte unităţi sanitare, cu încadrarea în
cheltuielile de
personal aprobate în bugetul de venituri şi cheltuieli.
(4)
Medicii, farmaciştii şi medicii dentişti, cu examen de rezidenţiat
pe post, care au încheiate contracte individuale de muncă pe
durată nedeterminată, în cabinetele medicale din actualul
ambulatoriu de specialitate al spitalului, care se reorganizează
conform art.5, punctele 1 si 2, vor fi redistribuiţi pe perioada
pregătirii în specialitate, de către Ministerul Sănătăţii
Publice în cadrul aceleaşi unităţi sanitare cu paturi.
(5)
După confirmarea în specialitate aceştia rămân
încadraţi în spital sau în cabinetele de
consultaţii interdisciplinare.
(6)
Medicilor, care beneficiază de rezervare de post, în
condiţiile legii, în actualul ambulatoriu de specialitate al
spitalului care se reorganizează în conformitate cu
prevederile Ordonanţei Guvernului nr.124/1998, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr.629/2001, republicata cu
modificările şi completările ulterioare, li se va asigura
rezervarea unui alt post în cadrul ambulatoriului integrat al
spitalului sau în structura organizată conform art.5, punctul
2 .
Art.11
Nu se reorganizează conform prevederilor Ordonanţei Guvernului
nr.124/1998, aprobată cu modificări şi completări prin Legea
nr.629/2001, republicată, cu modificările şi completările
ulterioare, următoarele unităţi fără personalitate juridică,
care rămân în structura spitalului, medicii
desfăşurând
activitate integrată, după caz, în vederea asigurării
continuităţii în acordarea îngrijirilor medicale :
a)
cabinete medicale în specialităţile : oncologie medicală,
diabet zaharat, nutriţie şi boli metabolice, boli infecţioase;
b) cabinete de planificare familială; cabinete de medicină
sportivă; ambulatoriile de specialitate pentru sportivi;
c)
cabinete medicale şi stomatologice din grădiniţe, şcoli şi
unităţi de învăţământ;
d)
dispensarul TBC;
e)
centrul de sănătate mintală - sau actualul laborator de sănătate
mintală - cu staţionar de zi, după caz;
f)
cabinet stomatologic de urgenţă; cabinet ortodonţie şi ortopedie
dento-facială;
g)
ambulatoriile de stomatologie, în care se desfăşoară
activitate de învăţământ medical se vor organiza
în
conformitate cu prevederile art.5, punctul 2.
Art.12 Structurile care acordă asistenţă medicală ambulatorie
de specialitate, cu sau fără personalitate juridică, au obligaţia
să raporteze indicatorii de morbiditate, precum şi alte date
solicitate, conform reglementărilor legale în vigoare,
în
vederea stabilirii necesarului de servicii medicale ambulatorii de
specialitate şi a condiţiilor în care se acordă asistenţă
medicală ambulatorie.
Art.13
Autorităţile de sănătate publică, împreună cu unităţile
sanitare cu personalitate juridică din subordine, precum şi
unităţile sanitare cu personalitate juridica din subordinea
Ministerului Sănătăţii Publice vor înainta propunerile de
reorganizare a ambulatoriilor de specialitate conform prevederilor
prezentului ordin, în vederea aprobării de către Ministerul
Sănătăţii Publice, până la data de 1 noiembrie 2007.
Art.14
Situaţiile de excepţie privind reorganizarea ambulatoriului de
specialitate al spitalului, conform prevederilor prezentului ordin,
vor fi analizate şi aprobate de la caz la caz , de către conducerea
Ministerului Sănătăţii Publice.
Art.15 Direcţiile de specialitate din Ministerul Sănătăţii
Publice, autorităţile de sănătate publică şi unităţile
sanitare cu personalitate juridică implicate vor duce la
îndeplinire dispoziţiile prezentului ordin.
Art.16
Prezentul ordin intra în vigoare de la data de 1 ianuarie
2008.
Art.17
La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă
Ordinul ministrului sănătăţii şi familiei nr.35/2002 privind
reorganizarea asistenţei medicale în ambulatoriul de
specialitate şi în ambulatoriul de spital, cu modificările şi
completările ulterioare, publicat în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr.63 din data de 29 ianuarie 2002,
Ordinul
ministrului sănătăţii nr.933/2003 privind reorganizarea centrelor
medicale, publicat în Monitorul Oficial al
României,
Partea I, nr.721 din data de 15 octombrie 2003.
Art.18.
Prezentul ordin se va publica în Monitorul Oficial al
României,
Partea I.
MINISTRU,
EUGEN
NICOLAESCU
* * *
MINISTERUL
SĂNĂTĂŢII PUBLICE
DIRECŢIA
GENERALĂ ORGANIZARE,RESURSE UMANE, DEZVOLTARE PROFESIONALĂ ŞI
SALARIZARE
13.09.2007
APROB,
MINISTRU
EUGEN NICOLAESCU
REFERAT
DE APROBARE
În
vederea creşterii calităţii serviciilor medicale, a
accesibilităţii la serviciile medicale, al continuităţii actului
medical şi al liberei alegeri de către pacient al medicului curant,
se impune necesitatea înfiinţării ambulatoriului integrat al
spitalului prin reorganizarea ambulatoriului de specialitate al
spitalului.
Ambulatoriul
integrat al spitalului va asigura asistenţa medicală ambulatorie şi
va avea în structură obligatoriu cabinete medicale de
specialitate care au corespondent în specialităţile secţiilor
sau compartimentelor cu paturi, precum şi cabinete medicale
în
alte specialităţi pentru a asigura o asistenţă medicală
complexă.
Ambulatoriul
integrat al spitalului face parte din structura organizatorică a
spitalului, are schemă unică de personal cu cea a spitalului,
activitatea medicilor desfăşurându-se în sistem
integrat, spital – ambulatoriu integrat în cadrul
programului
normal de lucru zilnic, săptămânal sau lunar, în
funcţie de modul de organizare a activităţii de către conducerea
spitalului.
Unitatea
sanitară cu paturi astfel organizată va oferi servicii medicale
spitaliceşti, servicii medicale în regim de spitalizare de zi
şi servicii medicale ambulatorii.
Serviciile
medicale spitaliceşti în regim de spitalizare de zi şi
serviciile ambulatorii vor fi înregistrate şi raportate
distinct şi decontate de casa de asigurări de sănătate.
În
proiectul de ordin privind reorganizarea ambulatoriului de
specialitate al spitalului s-a propus ca ambulatoriul integrat al
spitalului să se organizeze în aceiaşi clădire cu spitalul
,de regulă la parter, sau într-o clădire din apropierea
spitalului.
Medicii
încadraţi în actualul ambulatoriu de specialitate
al
spitalului, în cabinetele de specialitate care au
corespondent
în secţiile sau compartimentele cu paturi, vor fi preluaţi de
către spital.
Personalul
încadrat în actualul ambulatoriu de specialitate al
spitalului, în cabinete de specialitate care nu au
corespondent
în secţiile sau compartimentele cu paturi, îşi va
desfăşura activitatea în ambulatoriul integrat al spitalului
si în regim de spitalizare de zi, după caz.
Medicii
din ambulatoriul integrat al spitalului care îşi desfăşoară
activitatea în cabinetele fără corespondent în
secţiile
sau compartimentele cu paturi, îşi pot urmări, trata şi
supraveghea bolnavul care îl solicită şi în secţia
cu
paturi profil medical sau chirurgical, asumându-şi
întreaga
responsabilitate pentru cazul respectiv.
Personalul
sanitar mediu încadrat în cabinetele de
specialitate din
actualul ambulatoriu de specialitate al spitalului, care devine
ambulatoriul integrat al spitalului, precum şi restul personalului
care deserveşte ambulatoriul de specialitate al spitalului,
rămâne
încadrat în ambulatoriul integrat al spitalului.
În
situaţia în care la unele cabinete din ambulatoriul integrat
al spitalului, adresabilitatea este redusa sau medicul lipseşte o
perioadă , personalul sanitar mediu poate completa schema de
personal pe secţii si compartimente , în vederea creşterii
calităţii actului medical.
Activitatea
ambulatoriului integrat al spitalului implică două tipuri de
servicii:
- consultaţii
în
vederea internării, consultaţii interdisciplinare pentru pacienţii
internaţi şi primul control programat la externarea din spital al căror
costuri vor fi incluse în tarifele stabilite pentru pacienţii
internaţi;
- servicii
specifice
ambulatorii de specialitate, pe bază de bilet de trimitere de la
medicul de familie, de la alţi specialişti sau prin prezentare directă,
atât pentru consultaţii cât şi pentru controale
programate. Aceste servicii, precum şi investigaţiile necesare pentru
aceste categorii de pacienţi vor fi evidenţiate, raportate şi decontate
separat de către casele de asigurări de sănătate.
Cabinetele
de specialitate din ambulatoriul de specialitate al spitalului care
nu se vor organiza ca şi ambulatoriul integrat al spitalului, se pot
organiza în una din formele :
1.
Organizate conform O.G. nr.124/1998 privind organizarea şi
funcţionarea cabinetelor medicale, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr.629/2001, republicată cu modificările şi
completările ulterioare, şi ale Ordonanţei de Urgenţă a
Guvernului nr.83/2000, aprobată cu modificări prin Legea
nr.598/2001
2.
Unităţi cu personalitate juridică în subordinea autorităţii
de sănătate publică.
Nu
se vor organiza conform prevederilor O.G. nr.124/1998, următoarele
structuri fără personalitate juridică care rămân în
structura spitalului : dispensarul TBC, centrul de sănătate
mintală, cabinetul de stomatologie de urgenta, cabinete ortodonţie
si ortopedie dento-facială, cabinetele medicale în
specialităţile : oncologie medicală, diabet zaharat, nutriţie şi
boli metabolice, boli infecţioase, cabinetele de medicină sportivă,
ambulatoriile de specialitate pentru sportivi, cabinetele de
planificare familială, cabinetele medicale şi stomatologice din
grădiniţe, şcoli şi unităţi de învăţământ.
In
ceea ce priveşte ambulatoriile de stomatologie în care se
desfăşoară activitate de învăţământ medical,
având
în vedere ca acestea in prezent funcţionează în
structura unor spitale clinice generale a căror activitate nu au
legătură cu activitatea desfăşurată în aceste ambulatorii,
vă supunem atenţiei posibilitatea
de a le reorganiza ca unităţi sanitare cu personalitate juridică
în subordinea autorităţilor de sănătate publică.
Vă
facem cunoscut că proiectul de ordin a fost publicat pe site-ul
Ministerului Sănătăţii Publice.
S-au
înregistrat: - 49 de sugestii şi propuneri pe site din care
au fost preluate câteva dintre propunerile şi sugestiile care
s-au regăsit în mai multe dintre mesajele celor care au citit
acest proiect de ordin.
-
o adresa de la ASP Dolj din care au fost preluate unele sugestii;
-
o adresa de la Camera Judeţeană a Medicilor Arad, din care au fost
de asemenea preluate unele propuneri.
Au
fost preluate următoarele propuneri:
- a
fost
eliminata preluarea
medicilor din cabinetele de specialitate cu corespondent de către
spital în limita normativului de personal, deoarece prin
organizarea activităţii, în permanenţă în
cabinetele de specialitate din ambulatoriu, vor trebui sa existe cel
puţin doi medici pentru a asigura desfăşurarea activităţii
–tură-contratură, deci pe secţie va rămâne acelaşi
număr de medici;
- a
fost eliminata preluarea
medicilor din cabinetele fără corespondent, care erau preluaţi numai
dacă unitatea consideră necesar, deoarece aceşti medici vor asigura
consulturile interdisciplinare-bolnavii nefiind obligaţi să fie
consultaţi în alte unităţi sanitare, vor asigura servicii
în regim de spitalizare de zi, acolo unde este cazul, iar
în situaţia în care sunt solicitaţi de către
pacienţi şi dacă condiţiile din unitate permit, vor putea interna şi
trata pacientul respectiv, asumându-şi responsabilitatea
cazului;
- deoarece
în
ordin nu era precizat faptul ca şi medicii din cabinetele de diabet,
boli infecţioase, oncologie medicala etc. vor desfăşura activitate
integrata, şi au fost sesizări în acest sens, a fost preluată
această propunere.
Dintre
direcţiile din minister, Direcţia Generală Politici, Strategii şi
Managementul Calităţii în Sănătate şi Inspecţia Sanitară
de Stat, nu au făcut propuneri.
Multe
dintre propunerile şi sugestiile de pe site-ul ministerului au
ridicat problema valorii scăzute a punctului din ambulatoriu.
Urmare
aprobării conducerii Ministerului Sănătăţii Publice proiectul de
ordin a fost trimis la Casa Naţională de Asigurări de Sănătate
pentru analiză, punct de vedere şi propuneri.
Ca
urmare a adresei Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. P
4200 din 12.09.2007, au fost reformulate următoarele articole:
-
art.2
alin(1),
în sensul că medicii încadraţi în
actualul ambulatoriu de specialitate al spitalului, în
cabinetele de specialitate care au corespondent în secţiile
sau compartimentele cu paturi, vor fi preluaţi în secţiile şi
compartimentele cu paturi care fac parte din structura spitalului;
- art.2 alin(6),
în sensul că medicii din ambulatoriul de specialitate al
spitalului care îşi desfăşoară activitatea în
cabinete fără corespondent în secţiile sau compartimentele cu
paturi, îşi pot urmări, trata şi supraveghea bolnavul care
îl solicită în cadrul unui compartiment cu paturi
în specialităţile respective şi care va face parte din
structura secţiilor medicale sau chirurgicale.
Această
reformulare a fost necesară întrucât casa de
asigurări
de sănătate încheie contract cu spitalul pentru specialitatea
secţiilor cu paturi.
De
asemenea, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate propune ca
punctul 2 de la art.5 să fie eliminat fără nici o motivaţie.
Întrucât
la art.11 litera g s-a propus ca ambulatoriul de stomatologie
în
care se desfăşoară activitate de învăţământ medical
să se organizeze ca unitate cu personalitate juridică, propunem
menţinerea punctului 2 de la art.5.
Casa
Naţională de Asigurări de Sănătate a propus ca ambulatoriul
integrat al spitalului să se aprobe prin ordin al ministrului
sănătăţii publice până la data de 1
ianuarie 2008,
spitalele să poată încheia contractele de furnizare de
servicii medicale, inclusiv pentru ambulatoriul integrat al
spitalului cu casa de asigurări de sănătate.
În
acest sens, conform art.13 din ordin, propunerile de reorganizare a
ambulatoriilor de specialitate conform acestui ordin, să fie
înaintate Ministerului Sănătăţii Publice până la
data de 1
noiembrie 2007,
în vederea aprobării.
Dacă
sunteţi de acord cu cele prezentate, vă rugăm a aproba prezentul
referat, precum şi ordinul anexat.
DIRECTOR
GENERAL,
DIRECTOR
GEN.ADJ.,
EC.
MARCELA IORDACHE
EC.CRĂCIUNA NEGRILĂ